Eén van de welbekende beïnvloedingstechnieken van Cialdini is ‘sympathie’ creëren. Dit werd gerealiseerd d.m.v. een aantrekkelijke winactie: een opvallend Australian neon-teken. Perfect geschikt als thuis decoratie en als een expressie van de muziekcultuur.
Optimized: Appearance, Performance, Presence
Australian is een gerenommeerd Italiaans tennismerk dat onder de kenners bekend staat als ‘aussie’. De kleding van het merk is geliefd bij gabbers door de levendige kleuren, opvallende patronen en comfortabele pasvormen. Australian onderscheidt zich in de huidige markt als een authentiek merk, gericht op zowel functionele sportkleding als casual kleding. Het merk blijft trouw aan zijn unieke stijl, terwijl het ook de nieuwste modetrends omarmt.
Ondanks de sterke aanwezigheid in de markt zocht Australian naar creatieve manieren om het aantal emailadressen op de maillijst uit te breiden c.q. het genereren van leads. Door krachtige co-creatie werd er een sterk concept ontwikkeld om het vraagstuk te realiseren.
Onze strategische samenwerking met Australian resulteerde in een unieke en impactvolle campagne die nauw aansloot op de specifieke interesses van de doelgroep. De kern van deze campagne was een aantrekkelijke winactie: een opvallend Australian neon-teken. Perfect geschikt als thuis decoratie en als een expressie van de muziekcultuur.
De campagne werd zorgvuldig samengesteld, met de focus op drie essentiële elementen: effectieve advertenties, een geoptimaliseerd inschrijfformulier en naadloze integratie met de e-mailmarketing software van Australian.
Via doelgerichte Facebook- en Instagram-advertenties verspreidden we de winactie met behulp van de gedetailleerde targetingopties van Meta.
Hierbij maakten we gebruik van diverse audiences, waaronder lookalike-doelgroepen gebaseerd op historische klantendata, retargeting van eerdere merkinteracties en een doelgroep gebaseerd op specifieke interesses.
De keuze van de juiste afbeelding en tekst binnen de advertentie zorgde ervoor dat de beoogde doelgroep op de juiste manier werd aangesproken en gestimuleerd om door te klikken.
Om het aantal aanmeldingen te maximaliseren, kozen we ervoor om gebruikers binnen het Meta-platform te houden. Dit werd gerealiseerd door een gekoppeld advertentieformulier. Doorgaans leidt het tot een hogere conversieratio in vergelijking met het verwijzen naar een externe website.
Uiteraard was een naadloze integratie met de e-mailmarketing software van Australian essentieel. Via een koppeling werd een specifiek label toegevoegd aan degenen die zich via deze campagne inschreven. Dit maakte niet alleen het selecteren van een winnaar mogelijk, maar verschafte ook inzicht in de effectiviteit van de campagne voor Australian zelf.
De campagne was een doorslaand succes. Binnen het korte tijdsbestek van 15 dagen creëerde we 60% meer inschrijvingen op de nieuwsbrief. Daarnaast waren de kosten per lead te vergelijken met de reguliere kosten per klik, wat zorgde voor een relatief kleine investering voor Australian.
“De leadcampagne met Glair was slechts een facet van onze dynamische samenwerking. Door de inzet van verschillende onlinemarketingkanalen hebben we samen een sterke zichtbaarheid opgebouwd. De gecoördineerde aanpak van Glair resulteerde niet alleen in effectieve leadgeneratie, maar versterkte ook onze algehele online aanwezigheid.”
Nathalie Boogaards - Brand Activation Manager
Bekijk caseOp een toegankelijke en laagdrempelige manier gaan wij graag met je in gesprek. Maar luisteren we vooral naar jouw verhaal.
Even sparren, hulp nodig of snel een antwoord op jouw vraag? Ik sta voor je klaar!