menu

Even voorstellen...
Randy Derrez

'The most powerful element in advertising is the truth'

Categorieën: AppearancePerformancePresence

  1. Inhoud

Intro

Aangenaam. Mijn naam is Randy Derrez en ik ben de advertising specialist bij Glair. In deze blog vertel ik meer over mezelf. Om te beginnen met een anekdote. Zo zorgde ik op 12-jarige leeftijd ervoor dat mijn ouders €300,- bespaarde op onze vakantie naar Turkije. Simpelweg door de verschillende reizen nog eens goed met elkaar te vergelijken. Deze drang om de best mogelijke kosten per ‘resultaat’ te bereiken, is nooit weggegaan. Vandaar dat ik nu al enkele jaren actief ben binnen het advertising landschap.

Glair

Sinds enkele maanden ben ik met veel plezier werkzaam als advertising specialist bij Glair. Als advertising specialist ben ik verantwoordelijk voor het verzorgen van de advertentie-campagnes van onze klanten. Dit houdt in dat ik de campagnes inricht, live zet en doorlopend optimaliseer. Door alle advertentie-elementen op de juiste manier aan de juiste doelgroep te laten zien, zorgen we er zo voor dat de kosten per ‘resultaat’ zo laag mogelijk blijven. Dit gebeurt met name binnen de twee online grootheden in het advertising landschap: Meta & Google. Door deze hand in hand samen te laten werken, zorg ik voor een lange-termijn advertentie-strategie. Het doel: zoveel mogelijk unieke klanten helpen aan de groei van hun bedrijf.

Hoe ik uiteindelijk bij Glair ben terechtgekomen. Dat lees je in deze blog!

Commerciële interesse

De interesse in economie en marketing ontstond al tijdens mijn middelbare schooltijd, waar ik ontdekte dat de combinatie van cijfers en commercie mij bijzonder goed lagen. Mijn keuze voor een vervolgstudie viel dan ook op Economie & Bedrijfseconomie in Tilburg. Binnen deze studie koos ik na jaar 1 voor de commerciële richting. Dit bleek uiteindelijk een schot in de roos. Na 3 jaar behaalde ik mijn bachelor.

 

MSC Marketing Management

Na het behalen van mijn bachelor koos ik voor de aansluitende master Marketing Management. Gedurende deze studie ging ik veel dieper in op alle specifieke facetten binnen de marketingwereld. Van offline tot online en van brand management tot data-analyse. Vakken die me interesseerde en me aan het denken zette over mijn toekomst. Ik wist al snel dat ik praktijkervaring wilde opdoen en die kans werd me geboden middels een stageplek bij Yourzine in Den Bosch.

 

Data-gedreven e-mail marketing

Hier richtte ik me met name op e-mail marketing. Leuk feitje: ik mocht meewerken aan de onderwerp titels van de wekelijkse ‘bonus mail’ van de Albert Heijn nieuwsbrieven. Daarmee kwamen mijn woorden dus indirect terecht bij een groot deel van de Nederlands bevolking. De stage was met name bedoeld om onderzoek te doen voor mijn thesis. Uit mijn onderzoek kwam het volgende naar voren: bij het zien van een advertentie heeft eigen verbeelding een sterk effect op de kans dat iemand een product aanschaft.

Nadat ik ook mijn Master Marketing Management in de pocket had, wist ik dat ik een baan wilde binnen de online marketingwereld. Enige tijd later zag ik een vacature voor Affiliate Manager bij Integrated Data Solutions Group. Ik solliciteerde en werd aangenomen.

 

Eerste stappen in het werkveld

De wereld van affiliate marketing is ontzettend groot. Je hebt adverteerders, affiliate netwerken en de affiliates zelf. Binnen mijn rol als Affiliate Manager was ik verantwoordelijk voor het vinden, onboarden en managen van affiliates. Dit zijn personen of bedrijven die zich specialiseren in een specifieke vorm van marketing. Middels een link en advertentiemateriaal van adverteerders diende ik te zorgen voor nieuwe klanten. Ik stond in contact met mensen over de hele wereld en vond het dynamische aspect hiervan erg leuk. Daarnaast bezocht ik conferenties over de hele wereld. Dit bracht me van New York tot Bangkok.

Na enkele jaren en verschillende functies verder binnen Integrated Data Solutions Group voelde ik dat het tijd was voor een nieuwe uitdaging. Ik wilde zelf meer achter de advertentie knoppen zitten.

Advertising specialist

Bij Glair waren ze nog op zoek waren naar een advertising specialist. Ik besloot contact op te nemen en na enkele positieve gesprekken kon ik direct aan de slag. En dat maakt de cirkel rond. Van het besparen van €300 op een reis naar Turkije naar het dagelijks bezig zijn met het nastreven van de best mogelijke kosten per ‘resultaat’ voor onze klanten. To be continued…

Vrijblijvend adviesgesprek?

Op een toegankelijke en laagdrempelige manier gaan wij graag met je in gesprek. Maar luisteren we vooral naar jouw verhaal.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
  • Mij direct bereiken?

    Even sparren, hulp nodig of snel een antwoord op jouw vraag? Ik sta voor je klaar!

    Stan Pinckaers

    Founder

    +31 6 29 99 02 95
    stan@glair.nl