Ben je aanwezig en vindbaar op de juiste plekken, op het juiste moment?
Een uitstekend werkende website zonder bezoekers is als een topartiest die speelt voor een lege zaal. Ronduit zonde. Glair zorgt ervoor dat dit niet gebeurt. Door de inzet van verschillende online marketingkanalen brengen we jouw boodschap onder de aandacht bij het juiste publiek, op het juiste moment.
Presence vormt de eerste bouwsteen van jouw krachtige online merkidentiteit. Omdat je als bedrijf aanwezig en vindbaar moet zijn op de relevante plekken. Ben je dat niet, dan laat je serieuze kansen liggen. Of concurrenten gaan er met de buit vandoor. Uiteindelijk blijft er maar één keuze over: aanvallen of verdedigen. Want verliezen is geen optie!
Een goede online presence is essentieel, ongeacht welke strategische doelstellingen je hebt. Of jouw bedrijf nu naamsbekendheid gaat creëren, top-of-mind wil blijven of nieuwe klanten zoekt. Bij elk scenario probeer je zo veel mogelijk relevante personen te bereiken en wil je er vooral voor zorgen dat deze mensen jouw merk of bedrijf onthouden.
KPI’s zijn dus minder gericht op omzet, meer op bereik. Op de korte termijn krijg je hier minder direct resultaat voor terug. Maar over een langere periode gaat deze aanpak absoluut rendement opbrengen.
Wat we hiermee duidelijk willen maken is dat jouw online presence en online strategie hand in hand gaan. Daarom is het ontzettend belangrijk om jouw stip op de horizon te bepalen. Een doel om voor te gaan. Een innerlijke drive om écht iets te bereiken.
Het uitgangspunt van online merkidentiteit is dat één onderdeel op zichzelf geen impact gaat maken. De combinatie van onderdelen creëert het daadwerkelijke verschil. Het inzetten van online marketingkanalen om jouw online appearance (=uitstraling) onder de aandacht te brengen is essentieel om jouw gewenste online performance (=resultaat) te behalen. Presence is het onderdeel dat ervoor zorgt dat de juiste boodschap bij de juiste mensen terecht komt.
Door het koppelen van jouw online identiteit aan een model dat de klantreis beschrijft (see-think-do-care), activeren we de kanalen op het beste moment. Iemand die al bekend is met jouw merk, krijgt dus een andere “presence-benadering” dan iemand die nog geen enkele uiting van je gezien heeft.
“Ik ervaar de inmiddels 5 jaar lange samenwerking met Stan als professioneel en ondernemend. Hij is competent in zijn vak en stelt telkens nieuwe en hogere doelen waarin hij resultaten meetbaar, zichtbaar en bespreekbaar maakt. Bovendien opereert hij met daadkracht en snelheid en doet hij wat hij zegt. Hij is een betrouwbare partner van 5 VOOR TWAALF High Performance coaching.”
Jean-Paul Bindels - 5 VOOR TWAALF
Bekijk caseIn mijn vorige blog nam ik je mee in de jaren voorafgaand aan mijn ondernemerschap. In die periode is ook het concept “Glair” ontstaan. Iets dat mij kenmerkt als ondernemer en als...
Lees verderGlair | Online Marketing bestaat inmiddels twee jaar. Gedurende deze tijd heeft Glair mooie ontwikkelingen doorgemaakt, waar ik echt trots op kan zijn. In deze blog vertel ik je meer over de...
Lees verderOp een toegankelijke en laagdrempelige manier gaan wij graag met je in gesprek. Maar luisteren we vooral naar jouw verhaal.
Even sparren, hulp nodig of snel een antwoord op jouw vraag? Ik sta voor je klaar!