Deel je relevante en consistente content, bij alle communicatie-uitingen?
We komen het vaak tegen: ondernemers of bedrijven die grote bedragen spenderen aan online advertenties, maar over veel cruciale zaken nauwelijks nadenken. Sluit mijn boodschap aan bij de doelgroep? Op welke pagina landen mensen die doorklikken? En hoe laat ik hen vervolgens actie ondernemen? Je kunt nog zo’n goed verhaal hebben. Als je het niet op de juiste manier visualiseert, zal er ruis op de lijn zitten.
Appearance vormt de tweede bouwsteen van jouw krachtige online merkidentiteit. Omdat jouw uitstraling exact moet vertellen waar jouw bedrijf of merk voor staat. Een eerste indruk is doorslaggevend in het verdere proces van onbekende tot klant. Het kan je merk maken of breken. Ons netwerk van specialisten realiseert een optimale visualisatie van jouw merkverhaal, passend bij de doelgroep. Het uiteindelijke doel? Een olievlek-effect: loyale klanten of zelfs fans die nieuwe klanten aanbrengen.
Een goede online appearance is essentieel, ongeacht welke strategische doelstellingen je hebt. Of je nu jouw merk wil boosten, meer naamsbekendheid gaat creëren of nieuwe producten introduceert. Bij elk scenario probeer je jouw merkverhaal te vertellen door het visueel te maken voor de doelgroep. Hoe deze uitingen vorm krijgen is altijd afhankelijk van het publiek, kanaal en beoogde resultaat.
Wil je direct resultaat behalen met een prijs- of massastrategie, dan deel je uitingen met USP’s (voordelen) en sterke hints naar het prijsvoordeel. De communicatie is vaak schreeuwerig, opvallend en plat. Hier zit geen goed of fout aan, het doel heiligt de middelen. KPI’s zijn dus gericht op meer verkoop of leads.
Wat we hiermee duidelijk willen maken is dat jouw online appearance en online strategie hand in hand gaan. Daarom is het ontzettend belangrijk om jouw stip op de horizon te bepalen. Een doel om voor te gaan. Een innerlijke drive om écht iets te bereiken.
Het uitgangspunt van online merkidentiteit is dat één onderdeel op zichzelf geen impact gaat maken. De combinatie van onderdelen creëert het daadwerkelijke verschil. Zonder een juiste visualisering van jouw merkverhaal en uitingen die aansluiten bij jouw doelgroep (appearance), heeft een sterke online zichtbaarheid (presence) totaal geen waarde. En komt er ook geen resultaat uit voort (performance).
Door het koppelen van jouw online identiteit aan een model dat de klantreis beschrijft (see-think-do-care), tonen we de juiste uitingen op het juiste moment. Iemand die al bekend is met jouw merk, krijgt dus een andere “appearance-benadering” dan iemand die nog geen enkele uiting van je gezien heeft.
“Ik ervaar de inmiddels 5 jaar lange samenwerking met Stan als professioneel en ondernemend. Hij is competent in zijn vak en stelt telkens nieuwe en hogere doelen waarin hij resultaten meetbaar, zichtbaar en bespreekbaar maakt. Bovendien opereert hij met daadkracht en snelheid en doet hij wat hij zegt. Hij is een betrouwbare partner van 5 VOOR TWAALF High Performance coaching.”
Jean-Paul Bindels - 5 VOOR TWAALF
Bekijk caseIn mijn vorige blog nam ik je mee in de jaren voorafgaand aan mijn ondernemerschap. In die periode is ook het concept “Glair” ontstaan. Iets dat mij kenmerkt als ondernemer en als...
Lees verderGlair | Online Marketing bestaat inmiddels twee jaar. Gedurende deze tijd heeft Glair mooie ontwikkelingen doorgemaakt, waar ik echt trots op kan zijn. In deze blog vertel ik je meer over de...
Lees verderOp een toegankelijke en laagdrempelige manier gaan wij graag met je in gesprek. Maar luisteren we vooral naar jouw verhaal.
Even sparren, hulp nodig of snel een antwoord op jouw vraag? Ik sta voor je klaar!