Zet je leads om in klanten, door slim gebruik te maken van data en automatisering?
We maken het wekelijks mee: bedrijven die gokken wie hun klanten zijn en waar ze vandaan komen. Ook zien wij dat veel organisaties, groot en klein, geen idee hebben hoe ze ervoor staan. Ze zijn niet op frequente basis bezig met de uitkomsten die voortkomen uit de acties die ze ondernemen. En dat is precies waar velen de fout in gaan. Want onthoud goed: meten is weten, gissen is missen.
Performance vormt de derde bouwsteen van jouw krachtige online merkidentiteit. Omdat resultaat de absolute basis is van alle beslissingen die je moet nemen. Leads wil je converteren tot klant. Maar dat is vaak een langdurig proces. Want iemand die geïnteresseerd is in jouw product of dienst hoeft nog niet voor jou te kiezen. Er zijn tal van andere bedrijven te vinden. Wat maakt je uniek?
Een goede online performance is essentieel, ongeacht welke strategische doelstellingen je hebt. Of je nu jouw bedrijf gaat uitbouwen, omzetgroei wil realiseren of innovatieve projecten opstart. Bij elk scenario probeer je maximaal resultaat te behalen en wil je ervoor zorgen dat leads uiteindelijk converteren in klanten.
Iedere strategie heeft zijn eigen KPI’s waarop gestuurd moet worden. Deze zijn enorm verschillend en erg afhankelijk van de door jou gestelde doelen.
Wat we hiermee duidelijk willen maken is dat jouw online performance en online strategie hand in hand gaan. Daarom is het ontzettend belangrijk om jouw stip op de horizon te bepalen. Een doel om voor te gaan. Een innerlijke drive om écht iets te bereiken.
Het uitgangspunt van online merkidentiteit is dat één onderdeel op zichzelf geen impact gaat maken. De combinatie van onderdelen creëert het daadwerkelijke verschil.
Uiteindelijk moet je voorkomen dat je door de combinatie van een sterke presence en juiste appearance een geniale voorzet krijgt, die je door een slechte performance niet scoort. Want vaak heeft dit proces veel tijd, geld en moeite gekost.
“Ik ervaar de inmiddels 5 jaar lange samenwerking met Stan als professioneel en ondernemend. Hij is competent in zijn vak en stelt telkens nieuwe en hogere doelen waarin hij resultaten meetbaar, zichtbaar en bespreekbaar maakt. Bovendien opereert hij met daadkracht en snelheid en doet hij wat hij zegt. Hij is een betrouwbare partner van 5 VOOR TWAALF High Performance coaching.”
Jean-Paul Bindels - 5 VOOR TWAALF
Bekijk caseIn mijn vorige blog nam ik je mee in de jaren voorafgaand aan mijn ondernemerschap. In die periode is ook het concept “Glair” ontstaan. Iets dat mij kenmerkt als ondernemer en als...
Lees verderGlair | Online Marketing bestaat inmiddels twee jaar. Gedurende deze tijd heeft Glair mooie ontwikkelingen doorgemaakt, waar ik echt trots op kan zijn. In deze blog vertel ik je meer over de...
Lees verderOp een toegankelijke en laagdrempelige manier gaan wij graag met je in gesprek. Maar luisteren we vooral naar jouw verhaal.
Even sparren, hulp nodig of snel een antwoord op jouw vraag? Ik sta voor je klaar!