menu

Marktpositionering als basis voor merkidentiteit

Essentieel bij het bouwen van een merk is een identiteit die aansluit bij de positionering, doelstelling én doelgroep van het bedrijf.

Optimized: Appearance, Performance, Presence

Het vraagstuk

5 VOOR TWAALF | High performance coaching is een business coaching praktijk die professionals & ondernemers ondersteunt bij het creëren van effectieve en betekenisvolle levens. High performance coaching richt zich op hun performance in life. All the way: privé en zakelijk.

De doelstelling van 5 VOOR TWAALF was om de kwaliteit van de dienst en de klantbeleving naar ’the next level’ te tillen. Dit proces startte bij de basis: het restylen van de huisstijl & de website. Hierbij diende de oorspronkelijke visie, de gewenste positionering in de markt én de doelgroep in acht genomen te worden.

Voor het ontwikkelen van de nieuwe huisstijl & website samengewerkt met één van onze Appearance-partners, namelijk Visia Media.

De aanpak van Glair

Online strategie 5 VOOR TWAALF is al ruim 2,5 jaar klant bij Glair. Tijdens een jaarlijkse roadmap-sessie namen we de stand van zaken door: waar staat het bedrijf? Maar veel belangrijker: waar wil het bedrijf naartoe? De wens van 5 VOOR TWAALF was om te groeien in kwaliteit, niet in kwantiteit. De oude huisstijl en website sloten niet aan bij die doelstelling.

Allereerst werd een externe partner ingeschakeld. Het proces werd uitgestippeld: eerst een nieuwe huisstijl, daarna een bijpassende website.

Grafisch design Tijdens een brainstormsessie werd de wensen en kaders vastgesteld. Op basis daarvan kon de designer aan de slag om een eerste voorstel voor een nieuwe huisstijl te ontwikkelen. Na het verwerken van de feedback vanuit de opdrachtgever werd er een GO gegeven. 5 VOOR TWAALF 2.0 was geboren.

Website ontwikkeling Op basis van de wensen van de opdrachtgever én ons advies werd allereerst een prototype voor de website ontwikkeld. Dit is een werkende weergave (zonder huisstijlelementen) van hoe de website eruit komt te zien. Na feedback & akkoord werd het “grijze” prototype ingekleurd met huisstijlelementen, waarna de daadwerkelijke website ontwikkeling van start kon gaan.

Het resultaat

Het eindresultaat mag er zijn. De restyling van de huisstijl resulteerde in een logo met minder elementen en meer body. De nieuwe kleurstelling straalt kracht, exclusiviteit, maar toch een bepaalde vertrouwelijkheid uit. Het nieuwe hoofdfont werd gekozen om zijn krachtige uitstraling, waar het begeleidende font meer gericht is op leesbaarheid.

In de website is ruimte gemaakt voor reeds bestaande functionaliteiten in een nieuw jasje. De blog-functie bijvoorbeeld. Waar de uitgedachte strategie gaten liet zien, werden nieuwe functionaliteiten toegevoegd. De Cases-functionaliteit bijvoorbeeld. Deze functionaliteit geeft 5 VOOR TWAALF de kans om de ontwikkeling van zijn cliënten op een aantrekkelijke manier te visualiseren. Het creëren van ambassadeurs i.p.v. simpelweg klanten staat centraal binnen de marketingstrategie van 5 VOOR TWAALF.

Positionering = Uitstraling

Een jasje dat zit als gegoten

Nieuwe functionaliteiten

Afgestemd op de marketingstrategie

Korte doorlooptijd

Gerealiseerd in een kort tijdsbestek

Snelheid & daadkracht

“Ik ervaar de inmiddels 5 jaar lange samenwerking met Stan als professioneel en ondernemend. Hij is competent in zijn vak en stelt telkens nieuwe en hogere doelen waarin hij resultaten meetbaar, zichtbaar en bespreekbaar maakt. Bovendien opereert hij met daadkracht en snelheid en doet hij wat hij zegt. Hij is een betrouwbare partner van 5 VOOR TWAALF High Performance coaching.”

Jean-Paul Bindels - 5 VOOR TWAALF

Bekijk case

Andere relevante cases

Vrijblijvend adviesgesprek?

Op een toegankelijke en laagdrempelige manier gaan wij graag met je in gesprek. Maar luisteren we vooral naar jouw verhaal.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
  • Mij direct bereiken?

    Even sparren, hulp nodig of snel een antwoord op jouw vraag? Ik sta voor je klaar!

    Portret van een man met gekrulde haren, verlicht door groen licht, in een donkere omgeving.
    Stan Pinckaers

    Founder

    +31 6 29 99 02 95
    stan@glair.nl