menu

Social advertising

Actief aan de slag met merkengagement.

Terug naar Presence
Pop-up op een website met de tekst 'Wat kost mijn gewenste uitvaart?' en invulvelden voor informatie.
Carrouseladvertentie van Beaujean Vacances met foto's van vakantiehuizen op een laptop.
Mobiele advertentie van een vrouw in een witte top en roze rok, zittend op een stoel met de tekst 'Swipe up'.

Social media adverteren

Social media adverteren draait om het ‘engagen’ met je doelgroep om meer betrokkenheid te creëren. Of dat nu gaat om het krijgen van meer volgers, het vergroten van de naamsbekendheid of het verhogen van conversies. Met sterke social campagnes laten we je op de juiste momenten in de klantreis aanwezig zijn.

Wat is social advertising?
Social advertising is betaald online adverteren op verschillende social mediakanalen. Van Facebook en Instagram tot LinkedIn en Pinterest. Veel bedrijven promoten hun posts. Maar adverteren gaat nog een stapje verder. Promoten werkt als een organisch bericht goed presteert en je deze aan meer mensen wilt tonen. Bij adverteren hebben de advertenties een specifieker doel en zijn ze onderdeel van een campagne. Dit kost meer tijd en moeite, maar levert snel resultaat.

Social advertising is in alle stappen van de marketingfunnel toepasbaar, maar de focus ligt echt op een groter bereik. Social ads zijn zichtbaar op zowel desktop als mobiel en verschijnen op meerdere plekken in social media. Ze zijn te herkennen aan ‘gesponsord’. Als social advertising specialist ondersteunt Glair je bij het opzetten én monitoren van doelgerichte social campagnes.

De voordelen van social advertising

Eindeloze targetingmogelijkheden

Relevant & groot bereik

Krachtige merkactivatie

Social media adverteren en de customer journey

Een customer journey is de reis van een potentiële klant van oriëntatie tot aankoop én daarna. Door social media adverteren met o.a. SEA en SEO te combineren, ben je gedurende de hele klantreis zichtbaar bij je doelgroep. Aanvullend op de customer journey gebruikt Glair het online marketingmodel See-Think-Do-Care van Google. Voor elke fase creëren we unieke content met een welgekozen boodschap.

Hoe werkt het?
Meestal blijkt uit een online strategietraject dat social media adverteren interessant is voor jouw bedrijf. Het is geschikt in zowel de See- en Think-fase als de Do-fase. Met een doordacht social media plan halen we het maximale uit je budget. Lokaal kunnen we met een klein bedrag al mensen bereiken. Maar impact maken op landelijk niveau kost natuurlijk meer. Interessant is dat we jouw advertenties aan een super specifieke doelgroep kunnen tonen, afgestemd op elke fase van de klantreis. Uiteraard kun je dit volledig aan Glair overlaten.

Visuele weergave van het See, Think, Do, Care marketingmodel met verschillende stappen voor klantbetrokkenheid.

Social media adverteren en de customer journey

Een customer journey is de reis van een potentiële klant van oriëntatie tot aankoop én daarna. Door social media adverteren met o.a. SEA en SEO te combineren, ben je gedurende de hele klantreis zichtbaar bij je doelgroep. Aanvullend op de customer journey gebruikt Glair het online marketingmodel See-Think-Do-Care van Google. Voor elke fase creëren we unieke content met een welgekozen boodschap.

Hoe werkt het?
Meestal blijkt uit een online strategietraject dat social media adverteren interessant is voor jouw bedrijf. Het is geschikt in zowel de See- en Think-fase als de Do-fase. Met een doordacht social media plan halen we het maximale uit je budget. Lokaal kunnen we met een klein bedrag al mensen bereiken. Maar impact maken op landelijk niveau kost natuurlijk meer. Interessant is dat we jouw advertenties aan een super specifieke doelgroep kunnen tonen, afgestemd op elke fase van de klantreis. Uiteraard kun je dit volledig aan Glair overlaten.

Visuele weergave van het See, Think, Do, Care marketingmodel met verschillende stappen voor klantbetrokkenheid.

Glair: social advertising specialist

Het inzetten van online marketing om jouw online appearance (=uitstraling) onder de aandacht te brengen is essentieel om jouw gewenste online performance (=resultaat) te behalen. Presence (=aanwezigheid) is het onderdeel dat ervoor zorgt dat de juiste boodschap bij de juiste mensen terecht komt. In dit geval via social media adverteren: het middel.

Meer halen uit jouw online identiteit?

Neem contact op

Snelheid & daadkracht

“Ik ervaar de inmiddels 5 jaar lange samenwerking met Stan als professioneel en ondernemend. Hij is competent in zijn vak en stelt telkens nieuwe en hogere doelen waarin hij resultaten meetbaar, zichtbaar en bespreekbaar maakt. Bovendien opereert hij met daadkracht en snelheid en doet hij wat hij zegt. Hij is een betrouwbare partner van 5 VOOR TWAALF High Performance coaching.”

Jean-Paul Bindels - 5 VOOR TWAALF

Bekijk case

Relevante cases

Vrijblijvend adviesgesprek?

Op een toegankelijke en laagdrempelige manier gaan wij graag met je in gesprek. Maar luisteren we vooral naar jouw verhaal.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
  • Mij direct bereiken?

    Even sparren, hulp nodig of snel een antwoord op jouw vraag? Ik sta voor je klaar!

    Portret van een man met gekrulde haren, verlicht door groen licht, in een donkere omgeving.
    Stan Pinckaers

    Founder

    +31 6 29 99 02 95
    stan@glair.nl