Eén van de welbekende beïnvloedingstechnieken is het ‘weggeven’ van informatie. Dit werd gerealiseerd d.m.v. een praktisch hulpmiddel dat direct toepasbaar is voor de doelgroep.
Optimized: Appearance, Performance, Presence
Ord’us is het verhaal van oprichter Bart Nelissen, die samen met zijn vrouw een huisartspraktijk runt. Ord’us verzorgt effectieve trainingen om het dagelijkse declaratieproces van huisartspraktijken te optimaliseren. Hiermee creëert Ord’us financiële ruimte, waarmee een gezonde exploitatie en betere zorg bij de huisartspraktijk kan worden gerealiseerd.
De doelstelling van Ord’us was om het aantal emailadressen op de maillijst uit te breiden c.q. het genereren van potentiële klanten. Dit proces startte bij de basis: een concept bedenken om deze doelstelling te behalen. Hierbij diende de gewenste positionering in de markt én het vraagstuk van de doelgroep in acht genomen te worden. Interessant! De doelgroep van Ord’us bestaat uit huisartsen en praktijkmedewerkers.
Om de doelstelling van Ord’us te behalen werd er een weggever bedacht met de naam ‘Test je declaratiekennis’. Deze weggever bestaat uit een digitaal casusboekje waarin verschillende praktijksituaties en bijbehorende oplossing worden geschetst. Het boekje biedt nuttige informatie die praktijkmedewerkers direct kunnen toepassen in de huisartspraktijk.
Dit project bestaat uit een aantal onderdelen:
⚡Casusboekje: we lieten een Pdf-bestand met daarin vijf praktijkcasussen ontwerpen.
⚡Landingspagina: we ontwikkelden een webpagina waar geïnteresseerden het casusboekje konden aanvragen in ruil voor persoonlijke gegevens.
⚡Promotie LinkedIn: daarna stelden we huisartsen en praktijkmedewerkers op de hoogte van het casusboekje.
⚡Follow-up mails: bij inschrijving volgde een reeks aan geautomatiseerde mails met als eindpunt een aanbod tot kennismaking met Bart van Ord’us.
Het bedenken van een krachtige weggever resulteerde in een informatief casusboekje. Het casusboekje geeft Ord’us de mogelijkheid om huisartspraktijken op een laagdrempelige manier kennis te laten maken met de Optimaal Declareren training van Ord’us.
De huidige mogelijkheden van de website sloten niet aan bij hetgeen we nodig hadden voor het creëren van de meest passende landingspagina. In opdracht van Glair werden door Webmix nieuwe functionaliteiten ontwikkeld. Dit stelde ons in staat om de ideale landingspagina te creëren. De landingspagina is hier te vinden.
Het eindresultaat mag er wezen. Het aantal emailadressen in de maillijst van Ord’us is significant gestegen. Binnen een aantal weken is het aantal emailadressen verdubbeld. Dit is gerealiseerd nog vóórdat de LinkedIn advertising gestart is. Dit is onze volgende stap.
Significante uitbreiding maillijst
Afgestemd op de positionering van Ord'us
Gerealiseerd in een kort tijdsbestek
“Glair begeleidt mij en Ord’us inmiddels al bijna 2 jaar, met als doel de naamsbekendheid onder huisartsen in Nederland te vergroten. Eén van de manieren om dit te bereiken, is het uitbreiden van de maillijst d.m.v. een gratis digitaal hulpmiddel. Glair verzorgde alles van concept tot uitvoering, met een relatief kleine impact op mijn beschikbare tijd.”
Bart Nelissen - Ord'us
Bekijk caseOp een toegankelijke en laagdrempelige manier gaan wij graag met je in gesprek. Maar luisteren we vooral naar jouw verhaal.
Even sparren, hulp nodig of snel een antwoord op jouw vraag? Ik sta voor je klaar!