menu

SEA

Direct meer relevant websiteverkeer.

Terug naar Presence
Google zoekpagina weergegeven op een laptop met de zoekopdracht 'Arbeidsrecht advocaten'.
Schematische weergave van Google advertenties met een label 'Advertenties' erop.

Zoekmachine adverteren (SEA)

Zoekmachine adverteren zorgt ervoor dat je online vindbaarheid verbetert, waardoor er meer bezoekers op je website komen. Relevantie is key. Met specifieke targeting kunnen we de juiste persoon op het juiste moment bereiken. Doordat deze mensen actief op zoek zijn, hebben ze vaak een duidelijke koopintentie. Daar stemmen we jouw advertenties op af.

Wat is SEA?
Search Engine Advertising (SEA) is betaald online adverteren in zoekmachines. Of dat nu gaat via Google Ads, Google Shopping of Microsoft Advertising. Het doel is om zo veel mogelijk relevant verkeer uit je campagnes te halen, tegen lage kosten. Dat kan met tekst- en beeldadvertenties, maar ook met video-ads, shopping ads en meer. Naast SEA is het verstandig om SEO in te zetten. Dit zorgt namelijk voor een ideale balans tussen jouw organische en betaalde vindbaarheid.

Zoekmachine adverteren is in alle stappen van de marketingfunnel toepasbaar, maar de focus ligt echt op relevant websiteverkeer. Gesponsorde advertenties zijn zichtbaar op zowel desktop als mobiel en verschijnen op allerlei plekken in de zoekresultaten. Ze zijn te herkennen aan ‘advertentie’. Als SEA specialist ondersteunt Glair je bij het opzetten én monitoren van doelgerichte SEA campagnes.

De voordelen van SEA

Vindbaar op relevante zoekwoorden

Inzicht in resultaten

Controle over de kosten

Zoekmachine adverteren en de customer journey

Een customer journey is de reis van een potentiële klant van oriëntatie tot aankoop én daarna. Door SEA met o.a. display advertising en social advertising te combineren, ben je gedurende de hele klantreis zichtbaar bij je doelgroep. Aanvullend op de customer journey gebruikt Glair het online marketingmodel See-Think-Do-Care van Google. Voor elke fase creëren we unieke content met een welgekozen boodschap.

Hoe werkt het?
Meestal blijkt uit een online strategietraject dat zoekmachine adverteren interessant is voor jouw bedrijf. Het is geschikt in zowel de See- en Think-fase als de Do-fase. Echter, SEA is een vak apart. Een verdieping in de mogelijkheden is noodzakelijk voor succesvolle campagnes. Ook om er zeker van te zijn dat het budget op de juiste manier wordt besteed. We bepalen de zoekwoorden, maken advertentiegroepen en creëren advertenties. Daarna is het een kwestie van meten en bijsturen voor (blijvende) topposities in Google en/of Bing.

Visuele weergave van het See, Think, Do, Care marketingmodel met verschillende stappen voor klantbetrokkenheid.

Zoekmachine adverteren en de customer journey

Een customer journey is de reis van een potentiële klant van oriëntatie tot aankoop én daarna. Door SEA met o.a. display advertising en social advertising te combineren, ben je gedurende de hele klantreis zichtbaar bij je doelgroep. Aanvullend op de customer journey gebruikt Glair het online marketingmodel See-Think-Do-Care van Google. Voor elke fase creëren we unieke content met een welgekozen boodschap.

Hoe werkt het?
Meestal blijkt uit een online strategietraject dat zoekmachine adverteren interessant is voor jouw bedrijf. Het is geschikt in zowel de See- en Think-fase als de Do-fase. Echter, SEA is een vak apart. Een verdieping in de mogelijkheden is noodzakelijk voor succesvolle campagnes. Ook om er zeker van te zijn dat het budget op de juiste manier wordt besteed. We bepalen de zoekwoorden, maken advertentiegroepen en creëren advertenties. Daarna is het een kwestie van meten en bijsturen voor (blijvende) topposities in Google en/of Bing.

Visuele weergave van het See, Think, Do, Care marketingmodel met verschillende stappen voor klantbetrokkenheid.
Man die geconcentreerd over een tafel buigt in een donker verlichte ruimte, werkend aan een geheim project met groen licht op de achtergrond.

Glair: SEA specialist

Het inzetten van online marketing om jouw online appearance (=uitstraling) onder de aandacht te brengen is essentieel om jouw gewenste online performance (=resultaat) te behalen. Presence (=aanwezigheid) is het onderdeel dat ervoor zorgt dat de juiste boodschap bij de juiste mensen terecht komt. In dit geval via zoekmachine adverteren: het middel.

Meer halen uit jouw online identiteit?

Neem contact op

Snelheid & daadkracht

“Ik ervaar de inmiddels 5 jaar lange samenwerking met Stan als professioneel en ondernemend. Hij is competent in zijn vak en stelt telkens nieuwe en hogere doelen waarin hij resultaten meetbaar, zichtbaar en bespreekbaar maakt. Bovendien opereert hij met daadkracht en snelheid en doet hij wat hij zegt. Hij is een betrouwbare partner van 5 VOOR TWAALF High Performance coaching.”

Jean-Paul Bindels - 5 VOOR TWAALF

Bekijk case

Relevante cases

Vrijblijvend adviesgesprek?

Op een toegankelijke en laagdrempelige manier gaan wij graag met je in gesprek. Maar luisteren we vooral naar jouw verhaal.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
  • Mij direct bereiken?

    Even sparren, hulp nodig of snel een antwoord op jouw vraag? Ik sta voor je klaar!

    Portret van een man met gekrulde haren, verlicht door groen licht, in een donkere omgeving.
    Stan Pinckaers

    Founder

    +31 6 29 99 02 95
    stan@glair.nl