menu

SEO

Een zichtbare website die scoort.

Terug naar Presence
Google zoekpagina weergegeven op een laptop met de zoekopdracht 'Bovenaan in google!
Google zoekresultatenpagina voor 'Bouwmans advocatenkantoor' met locaties op de kaart en bedrijfsinformatie.
Zoekbalk met tekstsuggesties zoals 'Werk vinden' en 'Vind jouw ideale baan' met contactgegevens van Doen! uitzendbureau onderaan.

Zoekmachine optimalisatie (SEO)

Zoekmachine optimalisatie zorgt ervoor dat je meer organische bezoekers krijgt, zodat je belangrijke doelen behaalt. Net als bij SEA is relevantie key. Je bent relevant als je unieke content biedt en de gebruiker een kwalitatieve ervaring bezorgt. Niet alleen op het gebied van tekst. Afbeeldingen, video’s, shopping en lokale zoekresultaten zijn net zo waardevol.

Wat is SEO?
Search Engine Optimization (SEO) is het verbeteren van websites om hogere posities in zoekmachines te behalen op relevante zoekwoorden. Deze tactiek kost tijd en effort. Maar dat is het allemaal waard. Een goede vindbaarheid leidt namelijk tot een boost in organisch verkeer, autoriteit én aantal conversies. En maanden, zo niet jaren, later pluk je er nog de vruchten van. Wil je direct resultaat? Combineer SEO met SEA op de juiste manier om het proces te versnellen.

Zoekmachine optimalisatie is in alle stappen van de marketingfunnel toepasbaar, maar de focus ligt echt op een relevante zoekervaring. De positie van je website wordt beïnvloed door tientallen rankingfactoren, die onderverdeeld zijn in de drie pijlers van SEO: Content, Techniek en Autoriteit. Glair werkt samen met SEO-specialisten die je ondersteunen bij het opzetten van een SEO strategie én de uitvoer daarvan. Van copywriting en website optimalisatie tot linkbuilding.

De voordelen van SEO

Vindbaar op relevante zoekwoorden

Betere gebruikerservaring

Geen advertentiebudget

Zoekmachine optimalisatie en de customer journey

Een customer journey is de reis van een potentiële klant van oriëntatie tot aankoop én daarna. Door SEO met o.a. display advertising en social advertising te combineren, ben je gedurende de hele klantreis zichtbaar bij je doelgroep. Aanvullend op de customer journey gebruikt Glair het online marketingmodel See-Think-Do-Care van Google. Voor elke fase creëren we unieke content met een welgekozen boodschap.

Hoe werkt het?
Meestal blijkt uit een online strategietraject dat zoekmachine optimalisatie interessant is voor jouw bedrijf. In de gehele klantreis speelt SEO een belangrijke rol. In de See-fase creëren we aandacht voor je merk. Want dit is het moment dat gebruikers actief op zoek zijn. In de Think-fase overtuigen we mensen met sterke content van je expertise, waardoor zij in de Do-fase overgaan tot aankoop van jouw product of dienst. Klinkt simpel, is het niet. Maar met de juiste focus brengt SEO langdurig resultaat.

Visuele weergave van het See, Think, Do, Care marketingmodel met verschillende stappen voor klantbetrokkenheid.

Zoekmachine optimalisatie en de customer journey

Een customer journey is de reis van een potentiële klant van oriëntatie tot aankoop én daarna. Door SEO met o.a. display advertising en social advertising te combineren, ben je gedurende de hele klantreis zichtbaar bij je doelgroep. Aanvullend op de customer journey gebruikt Glair het online marketingmodel See-Think-Do-Care van Google. Voor elke fase creëren we unieke content met een welgekozen boodschap.

Hoe werkt het?
Meestal blijkt uit een online strategietraject dat zoekmachine optimalisatie interessant is voor jouw bedrijf. In de gehele klantreis speelt SEO een belangrijke rol. In de See-fase creëren we aandacht voor je merk. Want dit is het moment dat gebruikers actief op zoek zijn. In de Think-fase overtuigen we mensen met sterke content van je expertise, waardoor zij in de Do-fase overgaan tot aankoop van jouw product of dienst. Klinkt simpel, is het niet. Maar met de juiste focus brengt SEO langdurig resultaat.

Visuele weergave van het See, Think, Do, Care marketingmodel met verschillende stappen voor klantbetrokkenheid.
Visitekaartje van Glair gezien door een loep, liggend op technische blauwdrukken.

Glair: SEO specialist

Het inzetten van online marketing om jouw online appearance (=uitstraling) onder de aandacht te brengen is essentieel om jouw gewenste online performance (=resultaat) te behalen. Presence (=aanwezigheid) is het onderdeel dat ervoor zorgt dat de juiste boodschap bij de juiste mensen terecht komt. In dit geval via zoekmachine optimalisatie: het middel.

Meer halen uit jouw online identiteit?

Neem contact op

Snelheid & daadkracht

“Ik ervaar de inmiddels 5 jaar lange samenwerking met Stan als professioneel en ondernemend. Hij is competent in zijn vak en stelt telkens nieuwe en hogere doelen waarin hij resultaten meetbaar, zichtbaar en bespreekbaar maakt. Bovendien opereert hij met daadkracht en snelheid en doet hij wat hij zegt. Hij is een betrouwbare partner van 5 VOOR TWAALF High Performance coaching.”

Jean-Paul Bindels - 5 VOOR TWAALF

Bekijk case

Relevante cases

Vrijblijvend adviesgesprek?

Op een toegankelijke en laagdrempelige manier gaan wij graag met je in gesprek. Maar luisteren we vooral naar jouw verhaal.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
  • Mij direct bereiken?

    Even sparren, hulp nodig of snel een antwoord op jouw vraag? Ik sta voor je klaar!

    Portret van een man met gekrulde haren, verlicht door groen licht, in een donkere omgeving.
    Stan Pinckaers

    Founder

    +31 6 29 99 02 95
    stan@glair.nl